Amortyzatory tył i przód do samochodu
Gdzie kupić produkty z kategorii amortyzator do auta w dobrej cenie? W AUTODOC!
Kupić komplet amortyzatorów od topowych marek
Amortyzator przód i tył do najpopularniejszych samochodów:
Amortyzator do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Komplet amortyzatorów w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Amortyzatory. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Amortyzatory i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
BILSTEIN VE3-A817 Amortyzator
Oś przednia, Ciśnienie gazu, Jednorurowy Upside Down, Kolumna zawieszenia
GH GH-354710C03 Amortyzator teleskopowy
Oś przednia, z prawej, z lewej, os przednia, z prawej, Oś przednia, z lewej
TRW JHM466T Amortyzator
Oś przednia, Ciśnienie oleju, Ø: 45, dwururka, Kolumna zawieszenia
TRW JGM1177T Amortyzator
Oś przednia, Ciśnienie gazu, Ø: 45, dwururka, Kolumna zawieszenia
DACO Germany 533701 Amortyzator
Oś tylna, Ciśnienie oleju, Amortyzator teleskopowy
KONI 8750-1005 Amortyzator
Ciśnienie gazu, 573x393 [mm], nienastawialny/nienastawialny korygująco, dwururka, Kolumna zawieszenia
MONROE 72643ST Amortyzator
Ciśnienie gazu, dwururka, Kolumna zawieszenia
KONI 8750-1029R Amortyzator
Ciśnienie gazu, 557x416 [mm], nienastawialny/nienastawialny korygująco, dwururka, Kolumna zawieszenia
GH GH-354710C01 Amortyzator teleskopowy
Oś przednia, z prawej, z lewej, os przednia, z prawej, Oś przednia, z lewej
Amortyzator tył i przód: która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Komplet amortyzatorów przód i tył pochodzą od następujących marek:
- MONROE
- BILSTEIN
- RMS
- TRW
- SACHS
Amortyzatory: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Amortyzatory waha się od 79.49 zł do 1310 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Jak samodzielnie wymienić amortyzatory - instrukcja, cena
Jak wymienić amortyzatory tylne w VW GOLF 4 TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują amortyzatory: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN WEZEL, VAL...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
| Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| JGT233T | JGT1236T | 533701 | JGT286T | JGT1062T | JGS1016T |
| Do popularnych marek samochodów: | |||||
| VW | BMW | AUDI | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
| Amortyzatory – dane techniczne | |||||
| Średnica [mm] | Sposób mocowania amortyzatora | System tłumienia drgań zawieszenia | |||
| 48 | 39 | górne oko | dolne oko | dwururka | rura pojedyncza |
| 45 | 38 | górny trzon | dolny trzon | Regulacja poziomu | Siła tłumienia regulowana elektronicznie |
| 40 | 50 | dolna opaska zaciskowa | dolna płyta | Jednorurowy Upside Down | zamontowany ustawialny / przestawialny |
Dowiedź się więcej o Amortyzatory - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Amortyzator to urządzenie, które tłumi wstrząsy i uderzenia kół, zawieszenia i nadwozia samochodu dzięki przekształceniu energii mechanicznej uderzenia w cieplną. Ten element zapewnia nie tylko komfort, oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Rodzaje amortyzatorówWedług wypełnienia:
- Hydrauliczne. Olej stosuje się jako płyn roboczy.
- Gazowe. Układ jest wypełniony azotem pod wysokim ciśnieniem, co przeszkadza pienieniu oleju.
Według konstrukcji:
- Dwururowe. Przewaga – prosta budowa amortyzatora. Wady – szybkie nagrzewanie i pienienie oleju pogarszają jakość pracy. Amortyzatory są wyposażone w cylinder roboczy, który znajduje się w korpusie części – pojemniku. W momencie sprężenia, tłok, połączony ze sworzniem, ruszy się w dół, wypychając olej z cylindra roboczego do korpusu. Podczas pracy na zwolnienie zdarza się odwrotna czynność
- Jednorurowe. Nie ma powyżej wskazanych wad, jednak uszkodzenie korpusu powoduje zepsucie amortyzatora. Korpus gra rolę cylindra roboczego. Sworzeń dzieli amortyzator na dwie komory: jedna jest wypełniona azotem, druga – olejem. Amortyzacja zdarza się dzięki sprężeniu gaza.
Rezerwa amortyzatorów samochodu bezpośrednio zależy od jakości dróg i stylu jazdy. Warto brać pod uwagę to, podczas wyboru prędkości.
Przy poprawnej eksploatacji należy sprawdzać amortyzator po 20 tyś. km przebiegu. Chłód może zaszkodzić nawet nowej części, dlatego usilnie poleca się sprawdzać ją na początku wiosny.
Po długim postoju, specjaliści polecają pierwsze 10 minut jechać niezbyt szybko, żeby rozgrzać płyn roboczy i odnowić elastyczność zawieszenia.
Przy pojawieniu przecieków oleju w okolicach koła, należy pilnie zwrócić się do stacji obsługi technicznej.
Poleca się przechowywać amortyzatory w położeniu poziomym, przy tym sworzeń musi znajdować się w położeniu górnym.
Uszkodzenia amortyzatorów- deformacja części;
- dehermetyzacja uszczelki olejowej;
- zepsucie zaworu.
- chwiejnie nadwozia;
- zwiększenie drogi hamowania samochodu;
- samochód pokonuje skręt na mniejszej prędkości;
- podczas jazdy jest słyszalny stukot i dźwięki obce;
- nierównomiernie zużywają się opony;
- obecność przecieku oleju na częściach;
- „przysiadanie” samochodu przy przyśpieszeniu i hamowaniu.
- niska jakość dróg;
- agresywny styl jazdy;
- niewczesna obsługa;
- zmiany temperatury;
- wpływ brudu i chemicznie aktywnych tworzyw;
- brak oleju w pojemniku;
- zepsucie części elementu.
Nowoczesne modele amortyzatorów są nierozbieralne. Przy uszkodzeniu należy wymieniać całą część – amortyzator nie podlega naprawie. Uszkodzenie jednego amortyzatora wymaga wymiany drugiego na tej samej osi. Można wykonać wymianę samodzielnie. W tym celu, należy wykonać następne kroki:
- zdjąć koło;
- odłączyć przewody hamulcowe, jeżeli to jest koniecznie;
- demontować górne mocowania amortyzatorów, potem dolne;
- zdjąć sprężynę za pomocą specjalnej ściągarki;
- zainstalować nową część i wykonać powyżej wskazane czynności w odwrotnej kolejności.
Nasza firma pozwoli Ci oszczędzić czas, ponieważ można zamówić dowolną część w ciągu kilka minut.Oprócz tego, bezpłatna przesyłka zmniejszy twoje koszty. Czy chcesz coś sprecyzować? Ekipa obsługi klienta zawsze odpowie na wszystkie pytania i pomoże dobrać odpowiednie części. Nie warto zapominać, że wszystkie części zamienne posiadają gwarancję jakości. Kupuj części zamienne razem z Autodoc!
FAQ
Dokonując wyboru danych części należy wziąć pod uwagę warunki eksploatacyjne swojego auta oraz zalecenia jego producenta. Amortyzatory olejowe są dość tanie. Zapewniają one komfortową jazdę w niskimi prędkościami, jednakże przy wysokich obciążeniach są podatne na przegrzewanie.
Amortyzatory w wersji gazowej są znacznie sztywniejsze. Pomagają one w polepszeniu prowadzenia samochodu i zapobiegają przed kołysaniem się nadwozia. Ich komora gazowa wypełniona jest azotem, który zapobiega przed pienieniem się oleju. Dane części samochodowe doskonałe pochłaniają wibracje powstałe w trakcie jazdy z wysokimi prędkościami. Jednocześnie zapewniają one płynną jazdę autem.
Amortyzatory gazowe są doskonałe w przypadku wysokowydajnych samochodów sportowych. Są one w stanie przeciwstawić się maksymalnym obciążeniom i są skutecznie schładzane. Dane części zwiększają sztywność zawieszenia, co wyjątkowo pozytywnie wpływa na manewrowość samochodu oraz jego prowadzenie. Niemniej jednak nie zapewniają one wystarczająco wysokiego komfortu jazdy.
W celu określenia ich stanu technicznego należy dokonać przeglądu wizualnego części. Wycieki oleju, wgniecenia na obudowie, korozja i zniekształcenia tłoczyska wskazują na awarię amortyzatora. Jeśli uszkodzony amortyzator nie posiada wyraźnych oznak awarii, jej przyczyny można zdiagnozować na specjalnie skonstruowanym stanowisku testowym dostępnym w warsztacie samochodowym.
Dokonaj przeglądu danych części, jeśli zauważyłeś:
- wydłużenie drogi hamowania;
- znacznie kołysanie nadwozia podczas ostrego hamowania lub jazdy po wyboistych drogach;
- powolną reakcję układu kierowniczego;
- przyspieszone zużycie opon;
- odgłosy stukania dobiegające z okolic zawieszenia podczas jazdy po kiepskiej jakości drogach.
W celu wymiany danych części samochodowych będziesz potrzebować następujących rzeczy:
- podnośnika samochodowego;
- zestawy narzędzi ręcznych: kluczy, nasadek, młotka, śrubokrętów i szczypiec;
- środka WD-40 ułatwiającego odkręcenie zapieczonych mocowań.
Procedura wymiany części jest dość skomplikowana i czasochłonna. Szczegółowy algorytm poszczególnych kroków możesz znaleźć w instrukcji obsługi swojego pojazdu. Pamiętaj, że dane części powinny zostać wymienione parami na jedną oś. Przed ich montażem należy je ręcznie napompować.
W celu uzyskania dostępu do górnej poduszki oraz mocowań dość często istnieje konieczność demontażu uszczelki komory silnika lub osłon wnętrza bagażnika. Z kolei koła i tarcze hamulcowe uniemożliwiają dostęp do dolnej poduszki oraz mocowań. W celu wymiany amortyzatorów będziesz musiał także rozebrać zawieszenie, przeguby kulowe, drążki kierownicze oraz odłączyć łącznik stabilizatora. Zdemontowany podzespół powinien być ostrożnie podpierany w celu uniknięcia obrażeń. Podczas pracy ze sprężynami zawsze korzystaj ze specjalnych narzędzi do ich sprężania.
Bądź pewny/a swoich internetowych zakupów! Zwróć amortyzatory bez podania przyczyny w ciągu 200 dni od daty zakupu i otrzymaj z powrotem swoje pieniądze. Jak? Skorzystaj z usługi Bezpieczne Zamówienie na stronie transakcji. Kosztuje to tylko 10,99 zł.
AUTODOC dba o Ciebie! Każde zamówienie o wartości powyżej 340 zł jest wysyłane gratis po całej przestrzeni Polska.
*Nie dotyczy części zamiennych ponadgabarytowych