Łożysko koła tył i przód do samochodu
Gdzie kupić produkty z kategorii łożysko piasty do auta w dobrej cenie? W AUTODOC!
Kupić zestaw łożysk koła od topowych marek
Łożysko piasty tył lewy prawy do najpopularniejszych samochodów:
Łożysko piasty do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Zestaw łożysk koła w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Łożysko koła. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Łożysko koła i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
SKF VKBA 6649 Zestaw łożysk koła
bez kołnierza, ze zintegrowanym czujnikiem ABS
SKF VKBA 6885 Zestaw łożysk koła
ze zintegrowanym czujnikiem ABS
FAG 713 6106 10 Zestaw łożysk koła
Fotografia odpowiada zakresowi dostawy, z pierścieniem nadajnika impulsów ABS, 136,5, 85 [mm]
FAG 713 6107 60 Zestaw łożysk koła
Fotografia odpowiada zakresowi dostawy, z pierścieniem nadajnika impulsów ABS, 149,2, 85 [mm]
MEYLE MCX0614 Zestaw łożysk koła
Oś przednia, z materiałem montażowym/ mocującym, ze zintegrowanym łożyskiem koła, z kołnierzem, 131 [mm]
FEBI BILSTEIN 26377 Zestaw łożysk koła
Łożysko zintegrowane w piaście koła, ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów, z pierścieniem nadajnika impulsów ABS, 85, 65 [mm], Łożysko toczne
SKF VKBA 6828 Zestaw łożysk koła
ze zintegrowanym czujnikiem ABS
A.B.S. 200032 Zestaw łożysk koła
ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów, 72 [mm]
FAG 713 6189 50 Zestaw łożysk koła
Fotografia odpowiada zakresowi dostawy, 125, 77,8 [mm]
FAG 713 6189 90 Zestaw łożysk koła
Fotografia odpowiada zakresowi dostawy, ze zintegrowanym czujnikiem ABS, 135, 73,8 [mm]
SKF VKBA 3693 Zestaw łożysk koła
ze zintegrowanym czujnikiem ABS
NTY KLP-VW-013 Zestaw łożysk koła
Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej, bez śrub, ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
SKF VKBA 3643 Zestaw łożysk koła
ze zintegrowanym czujnikiem ABS
SKF VKBA 7437 Zestaw łożysk koła
ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Łożysko piasty tył i przód: która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Zestaw łożysk koła tył lewy prawy pochodzą od następujących marek:
- MASTER-SPORT
- SKF
- FEBI BILSTEIN
- FAG
- JPN
Łożysko koła: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Łożysko koła waha się od 11.49 zł do 1766.5 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Jak samodzielnie wymienić łożysko koła - instrukcja, cena
Jak wymienić łożysko koła / zestaw łożysk koła tylnego / łożysko piasty koła | VW / AUDI / SKODA TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Łożysko koła: przydatne informacje
| Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 21616 | 04947 | 200173 | 12934 | 200032 | 214 633 0001 |
| Do popularnych marek samochodów: | |||||
| VW | BMW | AUDI | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
| Łożysko koła – dane techniczne | |||||
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | Średnica wewnętrzna [mm] | Strona zabudowy | |||
| 35 | 29 | 29 | 40 | Oś tylna | oś przednia po obydwu stronach |
| 17,5 | 32 | 26 | 34 | Oś tylna strona lewa | Oś tylna strona prawa |
| 19 | 17 | 25 | 42 | Oś przednia, z lewej | os przednia, z prawej |
Dowiedź się więcej o Łożysko koła - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Łożysko piasty koła to centralny element podwozia, łożysko promieniowe odpowiadające za mocowanie koła do piasty albo zwrotnicy. Od jakości części i obsługi regularnej zależy sterowność samochodu.
Rodzaje łożysk piasty koła- Promieniowe kulkowe albo jednorzędowe. Potrzebują baczności przy ustanawianiu, ponieważ niepoprawny montaż może spowodować szybkie zepsucie części.
- Promieniowe walcowe albo dwurzędowe. Wytrzymują obciążenie w dwa razy więcej niż jednorzędowe. Nie potrzebują obsługi regularnej ze względu na właściwości konstrukcji.
- Stożkowe łożyska walcowe (promieniowo-skośne). Wytrzymują obciążenie osiowe i promieniowe, dzięki przemieszczaniu elementu tocznego.
- Pierścień zewnętrzny.
- Element toczny.
- Pierścień wewnętrzny.
- Separator (polimerowy, stalowy, wytłoczony, mosiężny albo mechanicznie opracowany).
Części przedniej piasty koła najbardziej podlegają zużyciu, więc, potrzebują wymiany regularnej. Tylne łożysko piasty koła psuje się rzadziej. Należy przestrzegać reguł eksploatacji samochodu, żeby przedłużyć czas eksploatacji części, czyli regularnie sprawdzać łożysko na obecność smarowidła i zanieczyszczeń.
Uszkodzenia łożysk piasty koła- zbyteczne nagrzewanie części;
- zużycie albo destrukcja pierścienia zewnętrznego;
- przemieszczenie łożyska albo zmiana kąta pochyłu;
- zbyt ściśle zamontowanie;
- pojawienie zadziorów;
- deformacja części.
- pojawienie hałasu przy pokonywaniu skrętów albo podczas jazdy po linii prostej;
- gwałtowny chrzęst, po którym samochód odchodzi od zadanej trajektorii ruchu;
- w układzie kierowniczym pojawiła się wibracja;
- podczas hamowania gwałtownego i skrętów samochód się przechyla;
- tarcze kół bardzo się nagrzewają;
- niewcześnie i silnie się ścierają opony.
- lekceważenie norm eksploatacyjnych;
- różne obciążenia na osie przednią i tylną;
- niepoprawny wskaźnik luzu w łożysku;
- deformacja kół albo elementów ciernych;
- niewystarczająca ilość smarowidła;
- trafienie kurzu i brudu;
- stosowanie smarowideł niskiej jakości;
- niepoprawne zamontowanie.
Nie zaleca się wykonywać naprawy, przy zepsuciu łożyska piasty koła. Należy zaufać wymianę łożyska fachowcom. Jeśli zdecydowałeś się na wymianę samodzielną, to należy wykonać następne kroki:
- Ustanowić pod koła, z którymi będziesz pracować, stojaki.
- Podnieść samochód za pomocą lewara z tej strony, gdzie należy wymienić część.
- Zdjąć koło, zacisk hamulcowy i tarczę.
- Odkręcić bolce, mocujące piastę i rozebrać ją.
- Wyciągnąć część, przebadać miejsce zamontowania.
- Zainstalować nowe łożysko, dobrze przesmarowawszy go.
- Zebrać układ, wykonując czynności w odwrotnej kolejności, zamontować koła.
- Sprawdzić operatywność.
- Korzystne zakupy. W naszym sklepie jest wszystko dla twojego samochodu w najniższych cenach.
- Szybka dostawa. Zapewniamy przesyłkę kupionej części do dowolnego miasta bardzo szybko i bezpłatnie.
- Oferty specjalne.
- Gwarancja jakości. Ręczymy się za wysoką jakość każdej części zamiennej.
Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany
FAQ
Średnia żywotność danych części samochodowych wynosi 100 000 – 150 000 kilometrów. Powodami ich przedwczesnej usterki jest:
- Nieprawidłowa instalacja spowodowana skorzystaniem z nieodpowiedniego narzędzia lub ignorowania zalecanego momentu dokręcenia nakrętki osi.
- Nieprawidłowa zbieżność kół.
- Uszkodzone elementy zawieszenia i układu hamulcowego.
- Jazda samochodem po drogach o kiepskiej nawierzchni lub jazda terenowa.
- Utrata szczelności podzespołu piasty koła.
- Montaż felg o zbyt dużej średnicy oraz opon o parametrach, które nie są zgodne ze specyfikacjami Twojego samochodu.
- Agresywny styl jazdy.
- Wypadek drogowy.
Prosimy pamiętać, że łożyska piasty przednich kół znacznie szybciej zużywają się niż łożyska tylnej osi. Jest to związane z faktem, iż są one wystawione na znacznie większe obciążenia.
Wyróżnić można następujące symptomy kiepskiego stanu łożysk:
- przegrzewanie się tarczy hamulcowej spowodowane zakleszczonym łożyskiem;
- niespotykane dźwięki dobiegające w trakcie przyspieszania i pokonywania zakrętów;
- wibracje elementów zawieszenia oraz osi;
- luzy w układzie kierowniczym;
- zwiększony poziom spalanego paliwa;
- ściąganie samochodu na jedną ze stron.
W celu dokonania przeglądu części będziesz potrzebował następujących narzędzi:
- lewarka lub podnośnika samochodowego;
- klinów pod koła.
Stan techniczny łożysk należy sprawdzać w momencie, gdy samochód jest zaparkowany oraz w trakcie jazdy. Gdy auto jest zaparkowane:
- Dokonaj przeglądu auta w zamkniętym pomieszczeniu, gdzie nie będzie słychać odgłosów dobiegających z ulicy.
- Zaciągnij hamulec ręczny.
- Włóż pod koła kliny.
- Podnieś samochód i zakołysz każdym z kół indywidualnie.
- Hałasy, luzy oraz utrudniony obrót kołem to oznaki awarii łożyska.
W celu sprawdzenia łożysk w poruszającym się samochodzie:
- Do jazdy próbnej wybierz odcinek drogi o nawierzchni utwardzonej bez innych użytkowników drogi.
- Przyspiesz swoim autem do 40-50 km/h i łagodnie nim kieruj. W momencie, gdy skręcisz kierownicą w prawo, środek ciężkości samochody przesuwa się na jego przeciwną stronę i wzrasta jednocześnie obciążenie łożyska koła lewego. Odgłosy buczenia dobiegający z okolicy części w tym właśnie momencie są oznaką awarii. W celu sprawdzenia stanu technicznego części po prawej stronie, skręć kierownicą w lewo.
3. W celu sprawdzenia stanu części wybierz także prosty odcinek drogi. Przyspiesz swoim autem do 60 km/h. Jeśli części są uszkodzone, będziesz słyszał niespotykane dotąd dźwięki dobiegające z okolic koła.
W celu wymiany danych części będziesz potrzebował posiadać spore doświadczenie w naprawie samochodów oraz specjalistyczne wyposażenie. W trakcie instalacji łożysk istnieje ryzyko uszkodzenia części oraz ingerencji wewnątrz piasty piasku lub zanieczyszczeń. Może to znacznie skrócić żywotność nowej części. Zalecamy zatem montaż danych elementów wyłącznie w warsztacie samochodowym.
Bądź pewny/a swoich internetowych zakupów! Zwróć łożysko koła bez podania przyczyny w ciągu 200 dni od daty zakupu i otrzymaj z powrotem swoje pieniądze. Jak? Skorzystaj z usługi Bezpieczne Zamówienie na stronie transakcji. Kosztuje to tylko 10,99 zł.
AUTODOC dba o Ciebie! Każde zamówienie o wartości powyżej 340 zł jest wysyłane gratis po całej przestrzeni Polska.
*Nie dotyczy części zamiennych ponadgabarytowych