• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 zł
Twój koszyk jest pusty

Dlaczego sprzęgło się ślizga?

Spis treści

  1. Jaka jest budowa sprzęgła samochodowego?
  2. Ślizganie się sprzęgła: gdzie leży problem
    1. 5 najpopularniejszych powodów ślizgania się sprzęgła
    2. 6 zaleceń, które pomogą zapobiec ślizgania sprzęgła
    3. Jak wykryć awarię sprzęgła?

Wydaje ci się, że twój pojazd przyspiesza wolniej niż zwykle oraz trudniej pokonuje pagórki? Nie śpiesz się, żeby szukać wad w zapłonie lub układzie paliwowym: jeśli tym objawom towarzyszy luz pedału sprzęgła i nieprzyjemny zapach spalenizny w kabinie pasażerskiej od czasu do czasu, problemem jest najprawdopodobniej ślizganie się sprzęgła. Wyjaśnimy ci, dlaczego to ma miejsce i jak tego uniknąć.

Jaka jest budowa sprzęgła samochodowego?

System ma za zadanie płynnie sprzęgać się i odsprzęgać z silnikiem i przekładnią w odpowiednich momentach: przy zmianie biegów, wyłączeniu i hamowaniu. Dzisiaj najpowszechniej używane jest sprzęgło cierne, gdzie moment obrotowy jest przekazywany dzięki sile tarcia. Kluczowymi elementami jednostki są:

  • Układ docisku sprzęgła. Składa się z tarczy dociskowej, pokrywy i sprężyny membrany. Pokrywa jest sztywno przyśrubowana do silnika. Specjalne sprężyny są używane do łączenia pokrywy i tarczy dociskowej. Kiedy sprzęgło jest włączone, są skompresowane; kiedy jest wyłączone, są zwalniane i odciągają tarczę dociskową od tarczy sprzęgła. Tarcza dociskowa jest aktywowana za pomocą sprężyny membrany. Kiedy sprzęgło jest włączone, jego sprężyna talerzowa jest w stanie spoczynku, a wewnętrzna część dociska płytę dociskową, która z kolei dociska tarczę sprzęgła do koła zamachowego silnika.
  • Tarcza sprzęgła. Ulokowana pomiędzy silnikiem i tarczą dociskową. Jest to metalowa tarcza z okładzinami ciernymi zamocowanymi za pomocą nitów. Wewnętrzna średnica jej piasty jest połączona z klinami do wału wejściowego skrzyni biegów. Płynna zmiana biegów i tłumienie wibracji są zapewnione przez sprężyny tłumika. Kiedy sprzęgło jest włączone, część jest dociskana do koła zamachowego, co zapewnia przekaz momentu obrotowego z silnika do skrzyni biegów.
  • Łożysko wyciskowe. Jest ulokowane na osi obrotowej jednostki. Jest przeznaczone do aktywowania sprężyn tłumika. W niektórych pojazdach używane jest łożysku typu “pull”.
  • Dźwignia wyłączająca. Należy do połączenia sprzęgła i zapewnia ruch łożyska.  

System działa następująco: kiedy pedał jest naciskany, dźwignia wyłączająca uruchamia się przez połączenie, dociska łożysko wyciskowe, przesuwając je wzdłuż osi obrotowej w stronę koła zamachowego. Łożysko wyciskowe aktywuje sprężynę membrany, która będąc skompresowaną, jest zatrzymywana przed powierzchnią tarczy dociskowej. Sprężyny są zwalniane i przy odwijaniu, odciągają tarczę dociskową od tarczy sprzęgła. Tarcza sprzęgła porusza się w stronę przeciwną do powierzchni koła zamachowego. Moment obrotowy nie jest już przekazywany.

Ślizganie się sprzęgła: gdzie leży problem

Prawidłowe działanie systemu zależy od mocy tarcia pomiędzy tarczą sprzęgła i kołem zamachowym. Jeśli współczynnik tarcia zmniejsza się z jakiegoś powodu, połączone powierzchnie zaczynają się ślizgać, a moment obrotowy nie jest całkowicie przekazywany z silnika do skrzyni biegów. W wyniku tego, przyspieszenie pojazdu do pewnej prędkości wymaga więcej czasu, a jego wydajność się pogarsza. Pokonywanie wzgórz i pagórków także staje się trudniejsze, jako że moc przekazywana do wału skrzyni biegów nie jest wystarczająca do poruszania pojazdem.

5 najpopularniejszych powodów ślizgania się sprzęgła

  1. Zużyte, uszkodzone okładziny cierne i powierzchnia tarczy. Przesadnie zużyte okładziny cierne z powodu zmniejszonej grubości nie są wystarczająco mocno dociskane do powierzchni koła zamachowego. Moc mechanizmu sprzężenia nie jest wystarczająca, żeby zapewnić odpowiednie połączenie elementów. Zdeformowane okładziny są nierówno dociskane do koła zamachowego.
  2. Naoliwienie okładzin ciernych. Przyczynia się do zmniejszania ich chropowatości. Z powodu niskiego współczynnika tarcia, przylegające elementy ślizgają się.
  3. Osłabiona lub uszkodzona sprężyna membrany. Jeśli elastyczność sprężyny zmniejszyła się, nacisk wywierany na tarczę sprzęgła poprzez dociskanie pedału będzie niewystarczający, żeby uruchomić jednostkę.
  4. Wada połączenia sprzęgła. Rozciągnięty kabel, uszkodzona dźwignia w pojazdach z mechanicznym sprzęgłem, opuchnięcie gumowych części lub utrata szczelności elementów w pojazdach z hydraulicznym urządzeniem uruchamiającym może także powodować ślizganie się sprzęgła, jako że wysiłek ciśnieniowy na sprężynie membrany nie jest wystarczający, żeby zapewnić połączenie przylegających części.
  5. Uszkodzony lub zużyty mechanizm kompensacyjny. Z powodu wady pierścienia regulacyjnego lub widełek sprzęgła, regulacja sprężyny staje się niemożliwa. To zmniejsza ciśnienie utrzymywane na niskim poziomie na tarczy dociskowej.

6 zaleceń, które pomogą zapobiec ślizgania sprzęgła

  1. Spróbuj wymieniać części w zestawie. Średnia żywotność tarczy dociskowej i tarczy sprzęgła, sprężyny membrany i łożyska wyciskowego jest mniej więcej taka sama, około 100 000-150 000 km przebiegu. Dlatego, żeby układ działał tak długo, jak to możliwe, zawsze wymieniaj części w zestawie.
  2. Sprawdź szczelność części i układów pojazdu. Niskiej jakości lub uszkodzone uszczelki silnika i przekładni, wyciek oleju z uszczelki oleju wału wejściowego lub uszczelki wału korbowego, utrata szczelności hydraulicznego urządzenia aktywacyjnego są powodami natłuszczania okładzin ciernych.
  3. Wybieraj części w zależności od stylu jazdy. Standardowe sprzęgło z okładzinami ciernymi wykonanymi z materiału kompozytowego będzie odpowiednie do spokojnej i płynnej jazdy. Mają optymalny współczynnik tarcia, niską temperaturę działania i są niedrogie. Jednakże, sportowy samochód powinien być raczej wyposażony w specjalne sprzęgło zaprojektowane do dużych obciążeń. Jego okładziny są wykonane z materiałów z dodatkiem węgla i kevlaru oraz z mieszanki miedzi, aluminium, żeliwa i ceramiki. Te wytrzymują znacznie wyższe temperatury, mają zwiększoną odporność na zużycie i są odpowiednie do agresywnej jazdy.
  4. Sprawdź regulację skoku pedału. Niewystarczający skok pedału sprawia, że sprzęgło w pełni się nie włącza. To powoduje przyspieszone zużycie okładzin ciernych i może być powodem przegrzewania się i wypaczania tarczy sprzęgła.
  5. Zawsze używaj płynów roboczych zalecanych przez producenta. Nie mieszaj płynów, które mają różny skład. Agresywne związki tworzące się w wyniku mieszania, lub elementy zawarte w danej klasie płynów mogą być destrukcyjne dla hydraulicznego siłownika sprzęgła.
  6. Stosuj się do następujących zasad podczas używania sprzęgła:
    • przy sprzęglaniu, najpierw rozluźnij ciśnienie na pedale, tak żeby samochód uruchomił się i zaczął powoli poruszać, po czym przytrzymaj je w pół-wciśniętej pozycji przez 2-3 sekundy i dopiero później zupełnie zwolnij;
    • nie włączaj sprzęgła przy wysokich obrotach;
    • jadąc w dół stromego wzgórza, włącz pierwszy bieg, od czasu do czasu naciskając pedał hamulca, żeby uniknąć przegrzania części;
    • przy wydostawaniu się z trudnych obszarów drogowych, na przykład, z kałuży, ze śniegu lub błota, używaj holownika, jeśli to możliwe;
    • podczas jazdy, nie trzymaj stopy na pedale sprzęgła, żeby uniknąć nieumyślnego naciskania;
    • nie przeładowuj swojego pojazdu, zwłaszcza podczas jazdy po niskiej jakości nawierzchniach: to znacznie zwiększa obciążenie na układzie.

Konkluzja. Ślizganie sprzęgła jest powszechną wadą, która czyni jazdę nie tylko niekomfortową, ale także niebezpieczną. W większości przypadków właściciel auta może zapobiec tym problemom. Po prostu kupuj wysokiej jakości części i stosuj się do powyższych zaleceń.

Przydatny filmik na ten temat:

Jak wykryć awarię sprzęgła?

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

LuK 600 0308 00 Zestaw sprzęgła z wysprzęglikiem centralnym, z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym, z automatycznym nastawianiem
Ocen - 27
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z wysprzęglikiem centralnym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym
  • Dopasowanie: z automatycznym nastawianiem
  • Liczba otworów do mocowania: 8
  • LuK: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 600 0308 00
  • Nasza cena: 2711,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
LuK Zestaw sprzęgła z wysprzęglikiem centralnym, z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym, z automatycznym nastawianiem
Numer artykułu: 600 0308 00
2711,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LuK RepSet DMF 600 0016 00 Zestaw sprzęgła bez łożyska prowadzącego, z łożyskiem oporowym, z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym, wymagane narzędzie specjalne do montażu, Koło zamachowe dwumasowe z tarczką regulująca tarcie, z automatycznym nastawianiem
Ocen - 58
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łożyska prowadzącego
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiem oporowym, z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym, wymagane narzędzie specjalne do montażu, Koło zamachowe dwumasowe z tarczką regulująca tarcie
  • Linia produktów: RepSet DMF
  • Dopasowanie: z automatycznym nastawianiem
  • Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 7
  • maks. luz pochylenia [mm]: 2,9
  • Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 18
  • Liczba otworów do mocowania: 6
  • LuK: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 600 0016 00
  • Nasza cena: 1342,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
LuK Zestaw sprzęgła bez łożyska prowadzącego, z łożyskiem oporowym, z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym, wymagane narzędzie specjalne do montażu, Koło zamachowe dwumasowe z tarczką regulująca tarcie, z automatycznym nastawianiem
Numer artykułu: 600 0016 00
1342,50 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
VALEO 837432 Zestaw sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym, z wysprzęglikiem centralnym, z zestawem śrubowym, z zestawem śruby zabezpieczającej, bez czujnika
Ocen - 33
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dwumasowym kołem zamachowym, z wysprzęglikiem centralnym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zestawem śrubowym, z zestawem śruby zabezpieczającej, bez czujnika
  • Liczba zębów: 21
  • Nowa część
  • Ciężar [kg]: 19
  • Liczba otworów do mocowania: 7
  • zastosowanie tylko w zestawie
  • Średnica otworu [mm]: 30
  • Moment dokręcenia [Nm]: 65
  • Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego: 2
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • dostępne tylko w zestawie
  • VALEO: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 837432
  • Nasza cena: 1732,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
VALEO Zestaw sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym, z wysprzęglikiem centralnym, z zestawem śrubowym, z zestawem śruby zabezpieczającej, bez czujnika
Numer artykułu: 837432
1732,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LuK 624 4052 09 Zestaw sprzęgła z automatycznym nastawianiem, 240[mm]
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Średnica [mm]: 240
  • Dopasowanie: z automatycznym nastawianiem
  • LuK: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 624 4052 09
  • Nasza cena: 1125,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
LuK Zestaw sprzęgła z automatycznym nastawianiem, 240[mm]
Numer artykułu: 624 4052 09
1125,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
SACHS Kit plus CSC 3000 990 131 Zestaw sprzęgła 200[mm]
Ocen - 7
Informacja o towar
  • Średnica [mm]: 200
  • Liczba zębów: 14
  • Linia produktów: Kit plus CSC
  • Pojedyncze części, patrz: lista części
  • alternatywny zestaw naprawczy: 3000 836 101
  • uwzględnić informację serwisową
  • SACHS: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 3000 990 131
  • Nasza cena: 675,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
SACHS Zestaw sprzęgła 200[mm]
Numer artykułu: 3000 990 131
675,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LuK RepSet 623 0268 06 Zestaw sprzęgła dla silników z kołem zamachowym dwumasowym, z łożyskiem oporowym, z tarczą sprzęgła, Koło zamach. dwumasowe sprawdzić, w razie potrzeby wymienić, 230[mm]
Ocen - 9
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiem oporowym, z tarczą sprzęgła, Koło zamach. dwumasowe sprawdzić, w razie potrzeby wymienić
  • Średnica [mm]: 230
  • Linia produktów: RepSet
  • Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
  • LuK: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 623 0268 06
  • Nasza cena: 595,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
LuK Zestaw sprzęgła dla silników z kołem zamachowym dwumasowym, z łożyskiem oporowym, z tarczą sprzęgła, Koło zamach. dwumasowe sprawdzić, w razie potrzeby wymienić, 230[mm]
Numer artykułu: 623 0268 06
595,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
SACHS ZMS Modul XTend plus CSC 2290 601 060 Zestaw sprzęgła z wysprzęglikiem centralnym, z dociskiem sprzęgła, z dwumasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, ze śrubami płyty dociskowej, z tarczą sprzęgła, 240[mm]
Ocen - 16
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z wysprzęglikiem centralnym, z dociskiem sprzęgła, z dwumasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, ze śrubami płyty dociskowej
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z tarczą sprzęgła
  • Średnica [mm]: 240
  • Liczba zębów: 23
  • Linia produktów: ZMS Modul XTend plus CSC
  • Sposób montażu: niemontowane wcześniej
  • SACHS: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 2290 601 060
  • Nasza cena: 2407,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
SACHS Zestaw sprzęgła z wysprzęglikiem centralnym, z dociskiem sprzęgła, z dwumasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, ze śrubami płyty dociskowej, z tarczą sprzęgła, 240[mm]
Numer artykułu: 2290 601 060
2407,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
VALEO FULLPACK DMF (CSC) 837300 Zestaw sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, z wysprzęglikiem centralnym, z zestawem śruby zabezpieczającej, bez czujnika, 240[mm]
Ocen - 34
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dwumasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, z wysprzęglikiem centralnym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zestawem śruby zabezpieczającej, bez czujnika
  • Średnica zewnętrzna płyty dociskowej sprzęgła [mm]: 240
  • Liczba zębów: 20
  • Linia produktów: FULLPACK DMF (CSC)
  • Nowa część
  • Ciężar [kg]: 20,61, 20,43
  • Liczba otworów do mocowania: 6
  • Średnica otworu [mm]: 34
  • Moment dokręcenia [Nm]: 30
  • Kąt dokręcenia [stopień]: 55
  • Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego: 3
  • Materiał: Aluminium
  • dostępne tylko w zestawie
  • VALEO: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 837300
  • Nasza cena: 2103,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
VALEO Zestaw sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, z wysprzęglikiem centralnym, z zestawem śruby zabezpieczającej, bez czujnika, 240[mm]
Numer artykułu: 837300
2103,50 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
EXEDY Plus DMF HCK2073DMF Zestaw sprzęgła dla silników z kołem zamachowym dwumasowym, czteroczęściowy, z łożyskiem, 240[mm]
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiem
  • Średnica [mm]: 240
  • Liczba zębów: 24
  • Linia produktów: Plus DMF
  • wieloczęściowy: czteroczęściowy
  • Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 260
  • EXEDY: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: HCK2073DMF
  • Nasza cena: 5180,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXEDY Zestaw sprzęgła dla silników z kołem zamachowym dwumasowym, czteroczęściowy, z łożyskiem, 240[mm]
Numer artykułu: HCK2073DMF
5180,50 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
VALEO KIT4P - CONVERSION KIT 835159 Zestaw sprzęgła z jednomasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, z zestawem śruby zabezpieczającej, z łożyskiem oporowym, wymagane narzędzie specjalne do montażu, 228[mm]
Ocen - 7
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z jednomasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zestawem śruby zabezpieczającej, z łożyskiem oporowym, wymagane narzędzie specjalne do montażu
  • dla producenta koła zamachowego: LUK
  • Średnica zewnętrzna płyty dociskowej sprzęgła [mm]: 228
  • Liczba zębów: 28
  • Linia produktów: KIT4P - CONVERSION KIT
  • Nowa część
  • Profil piasty: 22,1 x 20,3
  • Ciężar [kg]: 15,02
  • Sprzęgło: Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe, do pojazdów ze sprzęgłem naciskowym
  • Moment dokręcenia [Nm]: 60
  • Kąt dokręcenia [stopień]: 90
  • VALEO: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 835159
  • Nasza cena: 1221,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
VALEO Zestaw sprzęgła z jednomasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, z zestawem śruby zabezpieczającej, z łożyskiem oporowym, wymagane narzędzie specjalne do montażu, 228[mm]
Numer artykułu: 835159
1221,50 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LuK 600 0321 00 Zestaw sprzęgła z wysprzęglikiem centralnym, z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym, z automatycznym nastawianiem
Ocen - 17
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z wysprzęglikiem centralnym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym
  • Dopasowanie: z automatycznym nastawianiem
  • Liczba otworów do mocowania: 6
  • LuK: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 600 0321 00
  • Nasza cena: 1830,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
LuK Zestaw sprzęgła z wysprzęglikiem centralnym, z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym, z automatycznym nastawianiem
Numer artykułu: 600 0321 00
1830,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LuK RepSet DMF 600 0238 00 Zestaw sprzęgła z łożyskiem prowadzącym, z łożyskiem oporowym, z dźwignią wysprzęglika, z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym, wymagane narzędzie specjalne do montażu, z automatycznym nastawianiem
Ocen - 37
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z łożyskiem prowadzącym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiem oporowym, z dźwignią wysprzęglika, z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym, wymagane narzędzie specjalne do montażu
  • Linia produktów: RepSet DMF
  • Dopasowanie: z automatycznym nastawianiem
  • Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 7
  • maks. luz pochylenia [mm]: 2,9
  • Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 23
  • Liczba otworów do mocowania: 8
  • LuK: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 600 0238 00
  • Nasza cena: 2067,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
LuK Zestaw sprzęgła z łożyskiem prowadzącym, z łożyskiem oporowym, z dźwignią wysprzęglika, z kołem zamachowym, z zestawem śrubowym, wymagane narzędzie specjalne do montażu, z automatycznym nastawianiem
Numer artykułu: 600 0238 00
2067,50 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
VALEO FULLPACK DMF (CSC) 837304 Zestaw sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, z wysprzęglikiem centralnym, z zestawem śruby zabezpieczającej, 241[mm]
Ocen - 13
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dwumasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, z wysprzęglikiem centralnym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zestawem śruby zabezpieczającej
  • dla producenta koła zamachowego: LUK
  • Średnica zewnętrzna płyty dociskowej sprzęgła [mm]: 241
  • Liczba zębów: 23
  • Linia produktów: FULLPACK DMF (CSC)
  • Nowa część
  • Ciężar [kg]: 16,85, 18,5
  • Liczba otworów do mocowania: 6
  • Moment dokręcenia [Nm]: 60
  • Kąt dokręcenia [stopień]: 90
  • VALEO: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 837304
  • Nasza cena: 1836,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
VALEO Zestaw sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym, ze śrubami koła zamachowego, z wysprzęglikiem centralnym, z zestawem śruby zabezpieczającej, 241[mm]
Numer artykułu: 837304
1836,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
SACHS Kit plus CSC 3000 990 214 Zestaw sprzęgła 190[mm]
Ocen - 20
Informacja o towar
  • Średnica [mm]: 190
  • Liczba zębów: 17
  • Linia produktów: Kit plus CSC
  • Pojedyncze części, patrz: lista części
  • alternatywny zestaw naprawczy: 3000 951 006
  • SACHS: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 3000 990 214
  • Nasza cena: 548,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
SACHS Zestaw sprzęgła 190[mm]
Numer artykułu: 3000 990 214
548,50 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
SACHS 3000 951 427 Zestaw sprzęgła 180[mm]
Ocen - 30
Informacja o towar
  • Średnica [mm]: 180
  • Liczba zębów: 24
  • Pojedyncze części, patrz: lista części
  • SACHS: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 3000 951 427
  • Nasza cena: 259,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
SACHS Zestaw sprzęgła 180[mm]
Numer artykułu: 3000 951 427
259,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Alexandru Lazariuc

Zamiłowanie Alexandru do samochodów zaczęło się w wieku 10 lat, gdy pomógł ojcu przemalować Golfa 1. To jeden z pierwszych ekspertów od doboru części w AUTODOC. Złożone pytania o elementach optycznych, częściach nadwozia, podwozia, układzie chłodzenia, silniku i układzie wydechowym są dla niego pestką. Poza pracą studiuje inżynierię mechaniczną, naprawia samochody i dzieli się swoimi doświadczeniami z innymi entuzjastami motoryzacji.

Linkedin

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: