Spis treści
Renault Trafic: problemy z EGR, Adblue i typowe awarie
Francuska marka Renault ma w swojej ofercie wiele pojazdów, które cieszą się dużą popularnością na całym świecie. Renault Trafic opinie także zbiera świetne i jest polecany przez osoby fizyczne oraz właścicieli firm, w których to auto często jest wykorzystywane. Uszkodzony Renault Trafic to jednak sytuacja, która także się zdarza, pomimo że samochód raczej cieszy się pozytywnymi opiniami jeśli chodzi o poziom awaryjności. Dowiedz się, jakie są awarie i problemy Renault Trafic i czy uszkodzony silnik Renault Trafic da się naprawić. Sprawdź także, jakie są typowe problemy tego modelu.
Renault Trafic – opinie
Swoje opinie Renault Trafic zbiera już od 1980 roku, gdy na rynek trafiła pierwsze generacja tego modelu. Od tamtej pory Renault wprowadził kolejne generacje, a od 2014 w produkcji i sprzedaży dostępna jest już trzecia wersja. Auto najczęściej trafia do wymagających klientów, jakimi są przedsiębiorcy. Pomimo tego Renault Trafic opinie ma głównie pozytywne, choć zdarzają się typowe dla tego modelu bolączki. Dobrą wiadomością dla posiadaczy auta jest to, że auto części do Renault Trafic są dobrze dostępne, a mechanicy nie mają większych kłopotów z bieżącymi naprawami eksploatacyjnymi. Auto nie należy też do problematycznych jeśli chodzi o koszty napraw i samych części. Tak jak w innych modelach, tak i Trafic ma problemy z konkretnymi podzespołami i jednostkami napędowymi.
MANNOL Olej silnikowy
5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
MANNOL Olej silnikowy
5W-30, 10l
FRENKIT Zestaw naprawczy, pompa sprzęgła
19 [mm]
MOTUL Olej silnikowy
5W-40, 5l
BOSCH Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne
W5W, 12V, 5W
Silnik Renault Trafic 1.6 biturbo – opinie
Ciężko jednoznacznie ocenić, który silnik wykorzystywany w tym modelu jest najlepszy. Jeśli chodzi o uszkodzone silniki Renault Trafic to większe awarie zdarzały się w wielu wersjach, jednak nie są one na tyle powtarzalne, by określać je jako charakterystyczne dla tego modelu. Silnik Renault Trafic 1.6 biturbo opinie zbiera powszechnie bardzo pozytywne, gdyż charakteryzuje go niewielkie spalanie i stosunkowo duża żywotność. Ponadto został on wykorzystany w innych modelach, a nawet markach aut, co świadczy o tym, że to udana konstrukcja. W autach z tym silnikiem pojawiają się problemy z rozrządem, jednak ograniczają się zazwyczaj do samego łańcucha. Ewentualna wymiana nie jest zbyt problematyczna. Sama turbosprężarka Renault Trafic jest bardzo wydajna i wytrzymała.
Renault Trafic opinie mechaników, jeśli chodzi o aspekt naprawy tych elementów, ma bardzo dobre. Podczas serwisowania raczej nie stwarzają one kłopotów. Tym, na co kierowcy muszą zwrócić uwagę, jest fakt, że Renault Trafic awarie i problemy stwarza relatywnie często, jeśli zaniedbuje się wymianę oleju. Trzymanie się ścisłych wytycznych producenta może być zbyt długim okresem. Mechanicy i właściciele tego modelu polecają nieco częstszą wymianę oleju, by zwiększyć żywotność silników i jego newralgicznych komponentów.
Zawór EGR Renault Trafic 2.0 DCI – objawy

Zawór EGR Renault Trafic 2.0 DCI objawy może dawać częściej, niż w innych modelach aut. Zazwyczaj objawia się to dymieniem na czarno z rury wydechowej, a nawet gaśnięciem silnika na niskich obrotach. Powszechne jest także to, że dochodzi do chwilowych lub trwałych spadków mocy. Wielu kierowców zgłasza także, że auto zaczyna szarpać podczas ruszania. W większości przypadków, gdy pojawiają się takie objawy zaworu EGR Renault Trafic 2.0 DCI powinna pojawić się kontrolka silnika na desce rozdzielczej. Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana zaworu. Czasem nie jest on jednak całkowicie uszkodzony i wystarczy go wyczyścić. Zawór EGR Renault Trafic jest jednak łatwo dostępny, a sama wymiana nie sprawia kłopotów. Uszkodzony Renaul Trafic z kłopotliwym zaworem może się poruszać, jednak zdecydowanie należy szybko udać się do warsztatu, gdyż taka jazda może spowodować dalsze uszkodzenia. Wadliwy EGR jest w tym modelu dość częstą przypadłością, jednak w kolejnych rocznika Renault poradził sobie z tym problemem.
FANFARO Olej do automatycznej skrzyni biegów
ATF III, 20l
MANNOL Olej silnikowy
5W-40, 5l
ELF Olej silnikowy
5W-30, 5l
MAXGEAR Akumulator
12V 70Ah 760A Akumulator AGM, Biegun dodatni z prawej
VALEO Czujniki parkowania
z tyłu, z czujnikiem, Liczba czujników: 4
Renault Trafic – uszkodzony czujnik AdBlue
Często zdarza się, że w Renault Trafic uszkodzony jest element odpowiadający za szczelność układu z AdBlue. Jest to dość kłopotliwe, gdyż wycieki mogą spowodować całkowite unieruchomienie auta. Za ten problem odpowiada wadliwa uszczelka. Gdy dojdzie do kłopotów, powinien pojawić się komunikat na desce rozdzielczej. Mechanicy dobrze sobie radzą z tym problemem, jednak trzeba odpowiednio szybko zgłosić się do serwisu, by nie doszło do konieczności ściągania lawety.
Renault Trafic ze skrzynią automatyczną – opinie
Modele z automatyczną skrzynią biegów są często krytykowane przez kierowców. Renault Trafic ze skrzynią automatyczną opinie zbiera negatywne przez to, że podczas zmiany biegów dochodzi do mocnego hamowania samą skrzynią. Wielu kierowców zauważa ten problem i określa jako mało komfortowy. Niektórym to jednak nie przeszkadza. Jak wynika z analiz mechaników i kierowców, taki tryb pracy skrzyni wynika z jej specyfiki i nie jest powodem konkretnej usterki.
TOP produkty powiazane z tym tematem: