• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Uszkodzona poduszka silnika: objawy usterki, wymiana

Spis treści

  1. Uszkodzona poduszka silnika – objawy
  2. Wymiana poduszek silnika - cena

Poduszki silnika to małe elementy w samochodzie, które odpowiadają za niwelowanie drgań jednostki napędowej. Ich uszkodzenie może skutkować dyskomfortem jazdy oraz wpłynąć na stan innych podzespołów w samochodzie. Części te zazwyczaj są wykonane z gumy lub wypełnione olejem. Poduszki hydrauliczne składają się z dwóch komór oddzielonych membraną, a drgania tłumione są poprzez nacisk na osłonkę. Poduszki silnika są częścią eksploatacyjną i wymagają okresowej wymiany. Oznaki uszkodzonej poduszki silnika to zwiększone drgania, wibracje i hałas wewnątrz samochodu, zwłaszcza podczas przyspieszania. Można również zauważyć nierówności w pracy silnika i trudności w prowadzeniu pojazdu. W przypadku podejrzenia uszkodzenia tych części należy skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadzi diagnostykę i zaleci wymianę uszkodzonego elementu.

Uszkodzona poduszka silnika – objawy

Objawy uszkodzonej poduszki silnika są łatwo odczuwalne przez kierowcę i pasażerów, dlatego ważne jest, aby je szybko rozpoznać. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na drgania kierownicy, szczególnie gdy samochód stoi “na luzie”, hałas i szarpnięcia podczas ruszania oraz nasilenie hałasu podczas jazdy po nierównym terenie. Należy pamiętać, że wymienione objawy mogą być również spowodowane przez inne elementy samochodu, a nie tylko poduszkę silnika. W celu sprawdzenia, czy poduszka jest uszkodzona, można otworzyć maskę i sprawdzić, czy element zaczyna się poruszać niezależnie od nadwozia. W razie wątpliwości co do przyczyny awarii, warto skorzystać z pakietu Assistance, który zapewnia profesjonalną pomoc w przypadku problemów z samochodem. Wymiana poduszki silnika wymaga specjalistycznych narzędzia samochodowe i umiejętności, dlatego lepiej powierzyć to zadanie w ręce profesjonalistów.

Uszkodzona poduszka silnika – objawy

Diagnozowanie problemów ze zużytymi poduszkami silnika wymaga podnośnik samochodowy lub kanał oraz specjalistycznej wiedzy narzędzi., w zależności od typu i ułożenia silnika. Aby zdiagnozować problem z poduszkami w silnikach benzynowych ułożonych pionowo, należy umieścić samochód nad kanałem lub podnieść go i sprawdzić, czy poduszki działają poprawnie i nie zostały uszkodzone. Natomiast w przypadku silników benzynowych ułożonych poziomo, należy sprawdzić, czy silnik i skrzynia biegów nie poruszają się zbyt mocno. Z kolei w samochodach z silnikami Diesla na usterkę poduszek wskazuje fakt, iż jednostka napędowa nie porusza się w naturalny, jednolity sposób. Nie ważne, jakiego rodzaju silnik posiadamy w samochodzie, najlepiej skonsultować się z fachowcem i zlecić mu wymianę części, aby mieć pewność, że diagnoza problemu jest poprawna i nie pojawią się dodatkowe problemy.

MEM0891 MEYLE 100 199 3103/S Łożyskowanie silnika z obu stron, Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z obu stron
  • Rodzaj łożyskowania: Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
  • wymagana liczba: 1
  • Jednostka ilości: Zestaw
  • Zamiana tylko w parach
  • MEYLE: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 100 199 3103/S
  • Nasza cena: 1722,23 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MEYLE Łożyskowanie silnika z obu stron, Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Numer artykułu: 100 199 3103/S
1722,23 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
TEDGUM 00289244 Łożyskowanie silnika z tyłu, Łożysko gumowo-metalowe
Ocen - 5
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z tyłu
  • Rodzaj łożyskowania: Łożysko gumowo-metalowe
  • Ciężar [kg]: 1,22
  • wymagana liczba: 1
  • TEDGUM: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 00289244
  • Nasza cena: 206,76 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
TEDGUM Łożyskowanie silnika z tyłu, Łożysko gumowo-metalowe
Numer artykułu: 00289244
206,76 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
KAVO PARTS EEM-9333 Łożyskowanie silnika
Ocen - 3
Informacja o towar
  • KAVO PARTS: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: EEM-9333
  • Nasza cena: 177,32 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
KAVO PARTS Łożyskowanie silnika
Numer artykułu: EEM-9333
177,32 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
KAVO PARTS EEM-8564 Łożyskowanie silnika
Ocen - 1
Informacja o towar
  • KAVO PARTS: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: EEM-8564
  • Nasza cena: 284,57 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
KAVO PARTS Łożyskowanie silnika
Numer artykułu: EEM-8564
284,57 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
KAVO PARTS EEM-9041 Łożyskowanie silnika
Ocen - 4
Informacja o towar
  • KAVO PARTS: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: EEM-9041
  • Nasza cena: 165,25 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
KAVO PARTS Łożyskowanie silnika
Numer artykułu: EEM-9041
165,25 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Jeśli podejrzewamy, że poduszka do silnika jest uszkodzona, warto skonsultować się z doświadczonym i godnym zaufania mechanikiem. Samodzielna próba naprawy przez osoby nie posiadające odpowiednich umiejętności może zakończyć się jeszcze większymi problemami niż pierwotna usterka. Mechanik, po zdiagnozowaniu problemu, powinien zdecydować o całkowitej wymianie poduszki silnika. Nowoczesne hydrauliczne poduszki kosztują około 300 złotych, a ich cena zależy od producenta i stopnia zaawansowania technologicznego samochodu. Poduszki olejowe są zwykle montowane w silnikach Diesla, natomiast gumowe poduszki znajdziemy w standardowych silnikach benzynowych.

Wymiana poduszek silnika - cena

Wymiana poduszek silnika - cena

Koszt wymiany poduszki silnika zależy od typu silnika pojazdu. W silnikach Diesla używa się nowoczesnych poduszek hydraulicznych, których cena wynosi około 300 zł. Natomiast standardowe części wykonane z gumy i metalu można kupić już za 150 zł. Usługa wymiany jednej poduszki silnika kosztuje od 50 do 75 zł, w zależności od wybranego warsztatu i braku dodatkowych problemów napotkanych podczas naprawy. Ważne jest, aby wybierać oryginalne lub dobrej jakości zamienniki poduszek dedykowane do konkretnego modelu samochodu, jak np. poduszka silnika Golf 4 . Korzystanie z najtańszych zamienników może być rozwiązaniem krótkoterminowym i niebezpiecznym, dlatego warto dbać o dobrej jakości części, szczególnie w przypadku silnika, aby przedłużyć jego żywotność i zapewnić bezpieczeństwo jazdy.

TOP produkty powiazane z tym tematem:

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

FEBI BILSTEIN 45308 Łożyskowanie silnika góra, na dole, Łożysko gumowo-metalowe
Ocen - 54
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: góra, na dole
  • Rodzaj łożyskowania: Łożysko gumowo-metalowe
  • Ciężar [kg]: 0,5
  • dla numeru OE: 1K0 199 867 Q S1
  • uwzględnić informację serwisową
  • FEBI BILSTEIN: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 45308
  • Nasza cena: 128,59 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Łożyskowanie silnika góra, na dole, Łożysko gumowo-metalowe
Numer artykułu: 45308
128,59 PLN
Cena za zestaw 2 sztuk
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MEM0608 MEYLE 100 199 0200 Łożyskowanie silnika ORIGINAL Quality, Od strony skrzyni biegów, z lewej, Hydrołożysko
Ocen - 4
Informacja o towar
  • informacja uzupełniająca: ORIGINAL Quality
  • Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów, z lewej
  • Rodzaj łożyskowania: Hydrołożysko
  • MEYLE: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 100 199 0200
  • Nasza cena: 256,54 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MEYLE Łożyskowanie silnika ORIGINAL Quality, Od strony skrzyni biegów, z lewej, Hydrołożysko
Numer artykułu: 100 199 0200
256,54 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LEMFÖRDER 33147 01 Łożyskowanie silnika na dole
Ocen - 12
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: na dole
  • dla numeru OE: 1K0 199 867 A, 1K0 199 867 Q
  • LEMFÖRDER: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 33147 01
  • Nasza cena: 85,11 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LEMFÖRDER Łożyskowanie silnika na dole
Numer artykułu: 33147 01
85,11 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ORIGINAL IMPERIUM 25556 Łożyskowanie silnika Od strony skrzyni biegów, z tyłu
Ocen - 4
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów, z tyłu
  • Masa [g]: 554
  • ORIGINAL IMPERIUM: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 25556
  • Nasza cena: 145,06 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ORIGINAL IMPERIUM Łożyskowanie silnika Od strony skrzyni biegów, z tyłu
Numer artykułu: 25556
145,06 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 176956 Łożyskowanie silnika z lewej, Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie, Guma, 152 [mm]
Ocen - 6
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z lewej
  • Materiał: Guma
  • Rodzaj łożyskowania: Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
  • Długość [mm]: 152
  • Ciężar [kg]: 0,800
  • uwzględnić informację serwisową
  • Wymiar gwintu zewnętrznego: M8 x 1,5
  • Liczba połączeń: 2
  • FEBI BILSTEIN: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 176956
  • Nasza cena: 306,07 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Łożyskowanie silnika z lewej, Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie, Guma, 152 [mm]
Numer artykułu: 176956
306,07 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LEMFÖRDER 36992 01 Łożyskowanie silnika Hydrołożysko
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Rodzaj łożyskowania: Hydrołożysko
  • dla numeru OE: 22 11 6 785 601, 22 11 7 935 149, 6 785 601, 7 935 149
  • LEMFÖRDER: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 36992 01
  • Nasza cena: 257,40 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LEMFÖRDER Łożyskowanie silnika Hydrołożysko
Numer artykułu: 36992 01
257,40 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
KAVO PARTS EEM-8569 Łożyskowanie silnika z przodu
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z przodu
  • KAVO PARTS: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: EEM-8569
  • Nasza cena: 171,03 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
KAVO PARTS Łożyskowanie silnika z przodu
Numer artykułu: EEM-8569
171,03 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 07384 Łożyskowanie silnika z prawej, Łożysko gumowo-metalowe, Guma, Ø: 75 [mm]
Ocen - 3
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z prawej
  • Materiał: Guma
  • Rodzaj łożyskowania: Łożysko gumowo-metalowe
  • Szerokość [mm]: 43
  • Ciężar [kg]: 0,315
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 11
  • Średnica [mm]: 75
  • uwzględnić informację serwisową
  • FEBI BILSTEIN: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 07384
  • Nasza cena: 32,45 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Łożyskowanie silnika z prawej, Łożysko gumowo-metalowe, Guma, Ø: 75 [mm]
Numer artykułu: 07384
32,45 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MEM0915 MEYLE 714 030 0036 Łożyskowanie silnika Hydrołożysko
Informacja o towar
  • Rodzaj łożyskowania: Hydrołożysko
  • wymagana liczba: 1
  • Jednostka ilości: Sztuka
  • MEYLE: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 714 030 0036
  • Nasza cena: 332,06 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MEYLE Łożyskowanie silnika Hydrołożysko
Numer artykułu: 714 030 0036
332,06 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 37014 Łożyskowanie silnika z tyłu, Łożysko gumowo-metalowe, 131 [mm]
Ocen - 3
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z tyłu
  • Rodzaj łożyskowania: Łożysko gumowo-metalowe
  • Długość [mm]: 131
  • Szerokość [mm]: 80
  • Ciężar [kg]: 0,34
  • Grubość [mm]: 64
  • uwzględnić informację serwisową
  • FEBI BILSTEIN: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 37014
  • Nasza cena: 46,93 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Łożyskowanie silnika z tyłu, Łożysko gumowo-metalowe, 131 [mm]
Numer artykułu: 37014
46,93 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MEM0451 MEYLE 40-14 030 0001 Łożyskowanie silnika ORIGINAL Quality, z prawej u dołu, Łożysko gumowo-metalowe, Ø: 70 [mm]
Ocen - 3
Informacja o towar
  • informacja uzupełniająca: ORIGINAL Quality
  • Strona zabudowy: z prawej u dołu
  • Rodzaj łożyskowania: Łożysko gumowo-metalowe
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 10
  • Średnica [mm]: 70
  • MEYLE: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 40-14 030 0001
  • Nasza cena: 46,21 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MEYLE Łożyskowanie silnika ORIGINAL Quality, z prawej u dołu, Łożysko gumowo-metalowe, Ø: 70 [mm]
Numer artykułu: 40-14 030 0001
46,21 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 32716 Łożyskowanie silnika na dole, z tyłu, Łożysko gumowo-metalowe, 100 [mm]
Ocen - 26
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: na dole, z tyłu
  • Rodzaj łożyskowania: Łożysko gumowo-metalowe
  • Długość [mm]: 100
  • Ciężar [kg]: 0,45
  • uwzględnić informację serwisową
  • FEBI BILSTEIN: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 32716
  • Nasza cena: 102,56 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Łożyskowanie silnika na dole, z tyłu, Łożysko gumowo-metalowe, 100 [mm]
Numer artykułu: 32716
102,56 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBEST MZM-3LH Łożyskowanie silnika z przodu z lewej
Ocen - 5
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z przodu z lewej
  • Ciężar [kg]: 1,715
  • Długość opakowania [cm]: 23,0
  • Szerokość opakowania [cm]: 16,0
  • Wysokość opakowania [cm]: 6,2
  • FEBEST: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: MZM-3LH
  • Nasza cena: 180,72 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBEST Łożyskowanie silnika z przodu z lewej
Numer artykułu: MZM-3LH
180,72 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
CORTECO 80004589 Łożyskowanie silnika
Informacja o towar
  • CORTECO: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 80004589
  • Nasza cena: 353,40 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
CORTECO Łożyskowanie silnika
Numer artykułu: 80004589
353,40 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LEMFÖRDER 29698 01 Łożyskowanie silnika Hydrołożysko
Ocen - 5
Informacja o towar
  • Rodzaj łożyskowania: Hydrołożysko
  • dla numeru OE: 30778951, 8683936, 9161142, 9485551
  • LEMFÖRDER: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 29698 01
  • Nasza cena: 171,64 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LEMFÖRDER Łożyskowanie silnika Hydrołożysko
Numer artykułu: 29698 01
171,64 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: