Spis treści
Wymiana paska rozrządu: cena i ile trwa
Pasek rozrządu jest jednym z kluczowych elementów w silniku samochodowym. Jego zadaniem jest synchronizacja ruchu wału korbowego i wału rozrządu, dzięki czemu zapewnione jest prawidłowe otwieranie i zamykanie zaworów. Niestety, jak każda część samochodu, pasek rozrządu silnika ulega zużyciu i wymianie. W tym artykule omówimy jego koszty wymiany oraz czas, który jest potrzebny na przeprowadzenie tej operacji.
Czym jest i jaką funkcję ma rozrząd silnika?
Rozrząd silnika to ważny element, który odpowiada za synchronizację pracy zaworów ssących i wydechowych w silniku samochodowym. Pasek lub łańcuch przekazuje moment obrotowy z wału korbowego na wałek rozrządu, który otwiera i zamyka zawory w odpowiednim czasie. Bez tego elementu silnik nie mógłby pracować poprawnie, a brak synchronizacji pracy zaworów mógłby spowodować poważne uszkodzenia. Jeśli pasek rozrządu przeskoczy nawet o jeden ząbek, może to spowodować katastrofalne skutki, takie jak uszkodzenie tłoka lub zaworu. W skrócie, rozrząd silnika umożliwia pracę silnika i przekazuje moment obrotowy na koła.
CONTITECH Pasek rozrządu
Il. zębów: 182, 2002[mm] 34[mm]
CONTITECH Pasek rozrządu
Il. zębów: 53, 475[mm] 10,2[mm]
CONTITECH Pasek rozrządu
Il. zębów: 162 20[mm]
CONTITECH Zestaw paska rozrządu
Il. zębów: 118
GATES Zestaw paska rozrządu
bez pompy wodnej, G-Force Redline™
Wymiana paska rozrządu - koszt
Koszt wymiany paska rozrządu zależy od wielu czynników, takich jak marka i model samochodu, rodzaj paska, dostępność części, a także region, w którym znajduje się warsztat. Popularnym produktem wśród entuzjastów motoryzacji jest np. pasek rozrządu Peugeot 206. Cena samej części eksploatacyjnej, jak również dodatkowo cena jej wymiany, może wahać się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.
Ile trwa wymiana paska rozrządu?
Czas wymiany paska rozrządu również zależy od wielu czynników, takich jak marka i model samochodu, dostępność części i stopień skomplikowania operacji. W przypadku samochodów osobowych wymiana paska zwykle trwa od 3 do 6 godzin, a w przypadku niektórych modeli samochodów wymiana może zająć nawet cały dzień.
Wymiana paska rozrządu jest operacją, którą powinien wykonać wykwalifikowany mechanik samochodowy, ponieważ jest to skomplikowana operacja, wymagająca dokładności i precyzji. Mechanik musi wykonać wiele kroków, takich jak demontaż osłony silnika, luzowanie napinacza paska rozrządu, wymiana paska, a także ponowne naciągnięcie i dokręcenie napinacza. Ponadto, po wymianie paska zaleca się również wymianę innych elementów, takich jak pompa wody do samochodu lub napinacz.
Dlaczego trzeba wymieniać pasek rozrządu?
Wymiana paska rozrządu jest niezbędna, ponieważ zużyty pasek może spowodować poważne uszkodzenia silnika, a nawet jego całkowite zniszczenie. Dlatego ważne jest, aby regularnie serwisować swoje auto i wymieniać zużyte części. Warto również szukać najlepszej oferty i porównywać ceny różnych warsztatów, aby zaoszczędzić na kosztach. Wymiana paska rozrządu to skomplikowana operacja, która wymaga dużo czasu i precyzji.
Przydatny filmik na ten temat:
5 oznak zużytego paska rozrządu
TOP produkty powiązane z tym tematem: