Obowiązkowo wybierz samochód, inaczej narażasz się na zakup części, które nie będą pasowały do Twojego auta. Prosimy zauważyć, że nasza wyszukiwarka pokazuje wyniki tylko do konkretnego typu samochodu.
Olej silnikowy 10W40 diesel i benzyna
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej syntetyczny
- Linia produktów: 7100
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 104092
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 249,50 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650247311
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Olej: Olej syntetyczny
- Linia produktów: 300V
- Seria: Racing / Road
- Numer artykułu: 104121
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Nasza cena: 361,00 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650017686
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SN
- JASO: JASO MA2
- Olej: HC olej syntetyczny (krakowany hydro)
- Linia produktów: 5000
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 104056
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Nasza cena: 166,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650246987
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: 5100
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 104068
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 176,99 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650017969
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SM
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej mineralny
- Linia produktów: 3000
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 104046
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 136,99 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650264394
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 1
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SJ
- JASO: JASO MB
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: Scooter Expert
- Seria: MB 4T
- Numer artykułu: 105935
- Zalecenie producenta oleju: JALO M033MOT228
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Ciężar brutto [kg]: 0,991
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Rodzaj sprzęgła: dla sprzęgła suchego
- Nasza cena: 62,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650255576
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 1
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: Scooter Expert
- Seria: MA 4T
- Numer artykułu: 105960
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Nasza cena: 62,99 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650255668
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SJ
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: OUTBOARD TECH
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 106354
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
- Nasza cena: 182,99 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650021799
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- ACEA: ACEA E7
- API: API CI-4, API SG
- Rekomendacje producenta: CATERPILLAR ECF-1-A, CUMMINS CES 20071, CUMMINS CES 20076, CUMMINS CES 20078, MAN M 3275, Volvo VDS-2, Volvo VDS-3, MTU-2, CUMMINS CES 20072
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: INBOARD TECH
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 106419
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 139,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650257891
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 1
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- ACEA: ACEA A3 / B4
- API: API SL, API CF
- Rekomendacje producenta: MB 229.1, Renault RN0700, VW 501 01, PSA B71 2300, VW 505 00
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: 2100 POWER+
- Numer artykułu: 108648
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 45,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650237787
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 20
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- ACEA: ACEA E7
- API: API CI-4, API CH-4
- Rekomendacje producenta: Mack EO-N, MAN M 3275, MB 228.3, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, CATERPILLAR ECF-1, MTU-2
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Numer artykułu: 108969
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 493,50 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 2243613959425
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: 7100
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 109396
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 315,50 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650292557
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
nie obejmuje kosztów dostawy
- Pojemność [litr]: 2
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SL
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: CLASSIC EIGHTIES
- Numer artykułu: 110619
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 95,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650322230
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 2
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Linia produktów: 300V COMPETITION
- Seria: ESTER Core Techn.
- Numer artykułu: 110821
- Zalecenie producenta oleju: Above standards
- Rodzaj połączenia: Kontener metalowy
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 177,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650324395
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej syntetyczny
- Linia produktów: NGEN 5
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 111830
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 196,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650228736
- Stan: nowy
Cena zawiera 23% VAT
nie obejmuje kosztów dostawy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SP
- JASO: JASO MA2
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: NGEN 7
- Seria: 4T
- Numer artykułu: 111836
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 275,00 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650228736
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 4
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Seria: Racing / Off Road
- Numer artykułu: 112559
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Motocykl
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
- Wersja silnika: 4-Stroke
- Nasza cena: 286,00 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650387789
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- ACEA: ACEA A3 / B4
- API: API SP
- Rekomendacje producenta: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 501 01
- Olej: HC olej syntetyczny (krakowany hydro)
- Linia produktów: 4100
- Seria: Syn-nergy Spec
- Numer artykułu: 112892
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 136,99 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650406909
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- API: API SL, API CF
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Linia produktów: 4100
- Seria: Protect
- Numer artykułu: 113001
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 137,49 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650407920
- Stan: nowy
- Pojemność [litr]: 5
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Rekomendacje producenta: Renault RN0700, Renault RN0710, VW 501 01, VW 505 00, MB 229.3, PSA B71 2300
- Linia produktów: NGEN
- Seria: 4
- Numer artykułu: 113059
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Nasza cena: 201,00 zł
- Producent: MOTUL
- Numer EAN: 3374650409924
- Stan: nowy
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Co oznacza 10W40?
Oznaczenie 10W40 odnosi się do klasy lepkości oleju silnikowego zgodnie z normą SAE i wskazuje jego właściwości w różnych temperaturach:
- 10W – oznacza, że olej zachowuje płynność i zapewnia odpowiednie smarowanie silnika przy temperaturach do –25°C, co ułatwia rozruch w zimowych warunkach.
- 40 – określa lepkość oleju w wysokich temperaturach roboczych. Wartość ta oznacza, że lepkość kinematyczna oleju w temperaturze 100°C mieści się w przedziale od 12,5 do 16,3 mm²/s, a lepkość dynamiczna w temperaturze 150°C wynosi co najmniej 3,5 mPa·s.
Do jakich silników stosuje się olej 10W40?
Olej silnikowy o lepkości 10W40 jest często stosowany w starszych modelach samochodów oraz w jednostkach napędowych wymagających wysokiej odporności na zużycie i stabilności termicznej. Dzięki swoim właściwościom zapewnia odpowiednią ochronę w szerokim zakresie temperatur, zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Poniżej przedstawiono najpopularniejsze modele samochodów, w których stosowanie oleju o tej lepkości jest rekomendowane:
| Model | Silnik | Dopuszczenie przez producenta | Specyfikacja |
|---|---|---|---|
| Volkswagen Polo IV | 1.9 SDI | VW 501 01 / 505 00 | ACEA A3/B3, API CF |
| BMW Seria 5 E39 | 525d (M57) | BMW Special Oil | ACEA B3/B4, API SL/CF |
| Audi A6 C5 | 2.4 V6 | VW 500 00 / 505 00 | ACEA A3/B4, API SJ |
| Mercedes-Benz Klasa S W220 | S 320 CDI | MB 229.1 / 229.3 | ACEA A3/B4, API SL/CF |
| Opel Vectra C | 2.2 DTI | GM LL-B-025 | ACEA B3/B4, API CF |
| Ford Transit V | 2.4 TDCi | Ford WSS-M2C917-A / WSS-M2C912-A1 | ACEA A3/B4, API SL |
| Peugeot 406 | 2.0 HDi | PSA B71 2295 | ACEA B4, API CF |
| Renault Laguna II | 1.9 dCi | RN0710 / RN0700 | ACEA B4, API SL |
| Toyota Avensis T25 | 2.0 D-4D | Toyota Diesel | ACEA B3/B4, API CF |
| Skoda Fabia I | 1.4 MPI | VW 501 01 / 500 00 | ACEA A3, API SJ |
Czym się różni olej 10W40 od innych olejów?
Olej 10W30 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 10W30 lepiej sprawdza się przy niższych temperaturach.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 10W40 zapewnia lepszą ochronę w wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 10W30 jest bardziej paliwooszczędny w trakcie pracy dzięki niższej lepkości.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W40 radzi sobie lepiej podczas intensywnej pracy silnika i w ciężkich warunkach.
- Zastosowanie: 10W30 jest idealny do codziennej jazdy w umiarkowanym klimacie, a 10W40 zalecany jest do cieplejszego klimatu lub starszych pojazdów.
Olej 10W40 vs 10W50
- Rozruch na zimno: Oba oleje mają podobne właściwości w niskich temperaturach, zapewniając dobry rozruch.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 10W50 oferuje lepszą ochronę w ekstremalnie wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 10W40 jest bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa w codziennej eksploatacji.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W50 lepiej chroni silnik podczas dużych obciążeń i intensywnej eksploatacji.
- Zastosowanie: 10W40 nadaje się do codziennej jazdy, a 10W50 do pojazdów pracujących w trudnych warunkach i pod dużym obciążeniem.
Olej 15W40 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 10W40 lepiej sprawdza się w chłodniejszym klimacie, oferując szybszy przepływ oleju przy rozruchu.
- Ochrona w wysokich temperaturach: Oba oleje zapewniają dobrą ochronę w wysokich temperaturach, jednak 15W40 jest bardziej stabilny.
- Zużycie paliwa: 10W40 jest nieco bardziej efektywny pod względem zużycia paliwa dzięki niższej lepkości.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 15W40 lepiej radzi sobie w starszych silnikach i pod dużym obciążeniem.
- Zastosowanie: 10W40 jest bardziej uniwersalny, natomiast 15W40 jest zalecany do starszych pojazdów i w cieplejszym klimacie.
Olej 15W50 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 10W40 oferuje lepszy rozruch w niższych temperaturach dzięki niższej lepkości.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 15W50 lepiej sprawdza się w ekstremalnie wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 10W40 jest bardziej oszczędny w codziennym użytkowaniu, szczególnie w umiarkowanych warunkach klimatycznych.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 15W50 oferuje większą odporność na obciążenia w trudnych warunkach i podczas intensywnej pracy.
- Zastosowanie: 10W40 sprawdzi się w codziennej eksploatacji, a 15W50 w pojazdach pracujących w wysokich temperaturach i pod dużym obciążeniem.
Olej 5W30 vs 10W40
- Rozruch na zimno: 5W30 znacznie lepiej sprawdza się przy niskich temperaturach.
- Ochrona w wysokich temperaturach: 10W40 oferuje lepszą ochronę w wysokich temperaturach.
- Zużycie paliwa: 5W30 pozwala na lepszą oszczędność paliwa, szczególnie w nowoczesnych silnikach benzynowych.
- Ochrona przy dużych obciążeniach: 10W40 jest bardziej odporny na długotrwałe obciążenia i wyższe temperatury.
- Zastosowanie: 5W30 jest polecany do nowoczesnych pojazdów używanych w zmiennych warunkach klimatycznych, a 10W40 do starszych pojazdów i w cieplejszym klimacie.
Czy można mieszać oleje silnikowe 10W40 z innymi olejami?
| Klasa lepkości SAE | Kompatybilność |
|---|---|
| Mieszanie oleju 10W40 z 10W40 (innego producenta) | Tak, jeśli oleje spełniają te same normy oraz specyfikacje |
| Mieszanie oleju 5W40 z 10W40 | Jest dopuszczalne, choć różnica w lepkości może nieznacznie wpłynąć na zachowanie silnika w różnych temperaturach |
| Mieszanie oleju 10W40 z 15W40 | Jest dopuszczalne, ale wyższa lepkość oleju 15W40 w niskich temperaturach może utrudnić zimny start |
Chociaż mieszanie niektórych olejów jest dopuszczalne, najlepiej unikać tego, jeśli to możliwe, i stosować oleje o jednakowych parametrach oraz zgodne ze specyfikacją techniczną pojazdu.
Сo ile wymieniać olej 10W40
Olej silnikowy 10W40 należy wymieniać co 7000 – 15 000 km lub co 6 – 12 miesięcy, w zależności od intensywności eksploatacji pojazdu oraz zaleceń producenta. Częstsza wymiana jest wskazana w przypadku jazdy w trudnych warunkach, takich jak częste korki, jazda z przyczepą lub częste uruchamianie zimnego silnika.
Gdzie kupić oleje silnikowe SAE 10W-40
Czy zabrakło Tobie oleju silnikowego? Nie martw się: u nas możesz w ciągu zaledwie kilku minut zamówić olej silnikowy SAE 10W-40 w rozsądnej cenie. Będziesz mile zaskoczony naszą szybką dostawą.
Olej 10W40: jaki to olej i zastosowanie
| Właściwości | Oznaczenie |
|---|---|
| Rodzaj chemiczny | olej półsyntetyczny, olej syntetyczny, hc olej syntetyczny (krakowany hydro), olej mineralny |
| Rekomendacje producenta | ALLISON C4, ALLISON TES-439, Afnor NF E 48-603 HM, Afnor NF E 48-603 HV, BMW Longlife-98 |
| Specyfikacje | ACEA A2, ACEA A2/B2, ACEA A3, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 |
| Rodzaj paliwa | diesel, benzyna |
| Popularni producenci | MOTUL, CASTROL, MANNOL, LIQUI MOLY, TotalEnergies |
Ile kosztuje 1 litr oleju 10W40?
Cena oleju 10W40 waha się od 4,86 zł do 62,99 zł za litr:
- Najtańszy olej 10W40 kosztuje 4,86 zł za litr.
- Najdroższy olej 10W40 kosztuje 62,99 zł za litr.